گل کو ...

گل کو می آید می دانم/با همه خیرگی باد که می اندازد پنجه در دامانش رو ی باریکه ی راه ویران...

گل کو ...

گل کو می آید می دانم/با همه خیرگی باد که می اندازد پنجه در دامانش رو ی باریکه ی راه ویران...

یه وبلاگی هست که یک بنده ی خدایی در ملبورن می نویسه. ظاهرا قصد این وبلاگ صرفا و صرفا توهین کردن به دولت ایران است و نه انتقاد. چیزی که من می خوام به اون بپردازم ربطی به نارضایتی ایشون از عملکرد دولت نداره، بلکه نحوه ی ابراز این نارضایتی است. آقا یا خانمی که اسمشون رو هم نمی دونم در سرتا سر وبلاگ خود فقط فحش داده اند و نا سزا گفته اند. البته این چیز عجیبی نیست ولی برای من جالب بود که اکثریت فحش هایی که ایشون نثار دولت کرده اند فحش های جنسی بوده و باز جالبتر اینکه فحش های جنسی اصولا فحش هایی هستند که به نوعی با آلت جنسی زنانه در ارتباطند. بعد که بیشتر فکر کردم متوجه شدم اصولا فحش هایی که در اونها از آلت جنسی مردانه استفاده شده باشه بسیار انگشت شمارند (حداقل اونهایی که من این طرف و آن طرف از دهان راننده های تاکسی و سایرین شنیده ام !!( ولی تا دلتون بخواد فحش های ترکیبی داریم که یک پای ثابت همشون «...س» است.نمونه ها ش رو حتما زیاد شنیدین :«...س کش» ،«...س خور »، «...س خل »، «...س شعر» ووو... به این فکر می کنم که این همه فحش جنسی که در ترکیب با این کلمه ساخته شده ،چه چیزی رونشون می ده؟ آیا به جز اینه که فرهنگ «مرد سالاری » بساط خودش رو در نا خود اگاه ترین وپست ترین لایه های ذهن مردم گسترده؟ به جز اینه که زن حتی به واسطه ی خلقت خودش - که هیچ نقشی در اون نداشته - مورد تمسخر و توهین و تحقیر قرار می گیره؟ شاید دیده باشین در بعضی فیلم های خارجی یا فیلم های پورنو، خیلی وقتها آلت جنسی مرد نشون داده نمی شه . مثلا مرد لخت را از پشت سر نشان می دن یا فقط نیمتنه ی بالا در قاب دوربین هست. این در حالیه که توی همون فیلم زنها به عریانی کامل به نمایش در میان و همه جاشون رو دوربین به وضوح نشان میده . برای من همیشه سوال بوده و هست که چه تفاوتی هست بین عریانی مرد و زن؟و اگر نشون دادن عریانی مرد ، زشت و ناپسند ه چرا در مورد زن نباید باشه؟ آیا غیر از اینه که جامعه ی مرد سالار سعی داره حرمتی رو برای مردان حفظ کنه و به واسطه ی اون احترامی براشون بخره ولی در مورد زنان درست برعکس عمل می کنه؟  

در همین رابطه بخوانید : 

فحش های جنسی در محل کار : وبلاگ یک روز نامه نگار

نظرات 6 + ارسال نظر
دکتر اسماعیلیان پنج‌شنبه 7 آذر 1387 ساعت 01:59 ب.ظ http://www.vorodi78.blogfa.com

سلام دکتر جان

ممنون که به وبلاگ بچه های ورودی ۷۸ داروسازی جندی شاپور سر زدید . موفق باشید.

منتظر دیدار دوباره شما در وبلاگ هستیم.

سپیده پنج‌شنبه 7 آذر 1387 ساعت 03:21 ب.ظ http://gomshodedarkhial.blogsky.com

سلام خانوم دکتر
واسه منم همیشه جالب بوده این مسئله... مثلا تو شبکه‌های س ک س ی فقط زن‌های عریان دیده می‌شن یا تو فیلم‌ها...
اینم یکی از قانون‌هاهی نانوشته‌ی مردسالارانه‌‌ی جهانه...

دن کیشوت شنبه 9 آذر 1387 ساعت 09:43 ق.ظ http://www.donquixote.blogfa.com

با سلام و احترام
احسنت . به نکته بسیار دقیق و البته مهمی اشاره کرده ای . حق با شماست فرهنگ مرد سالاری و به تبع آن پدرسالاری تا خصوصی ترین لایه های ذهنی و جسمی انسان ها ریشه دوانده است . این نشان می دهد که حتی دموکراسی و لیبرالیسم هم با تمامی مزایای انکار ناشدنی شان باز هم در پالایش ذهن انسان از این فرهنگ ناتوان مانده اند .
.................
از اینکه به وبلاگ این حقیر نیز سر زده بودید ممنونم .
و من الله التوفیق

میثم یکشنبه 10 آذر 1387 ساعت 01:35 ق.ظ

از پنجره جالبی به پا و گلیم مردا (که نه مذکرا) اشاره کردی و من که کاملا اینو قبول دارم، البته این جای صحبت داره، نقشی که خود زنها ارائه دادن خیلی خوب به همون مردسالاری قوت داده، مردسالاری قدیم یه جور _ مردسالاری جدید هم این جور که خودت گفتی و عالی گفتی، زنها رو مثه موجودات احمق (ببخشین !) باهاشون رفتار می کنن و تازه خیلی از زنها از این رفتار مردها دریافت معکوسی دارن متاسفانه، نمی فهمن ! :|


یکی از بهترین پست هایی که توی دنیای بلاگها خوندم; عالی بود

فرهاد یکشنبه 10 آذر 1387 ساعت 12:51 ب.ظ http://dayblack.blogsky.com

سلام .خانم دکتر البته به تبعیت از دیگر خاصان من اینجوری صداتون زدم .بعله درست می فرمایید .همیشه از زن در جهت تامین منافع مرد استفاده شده است وزن همیشه در موقعیت های اسیب پذیری بوده ودرجهتی به محملی تبدیل شده که مرد بتواند به وسیله آن منافع خودرا تبدیل شده ببیند .من نوشته هاتونو خوندم .به جهتی که حرفهای قشنگی نوشته اید ودرون خودرا عریان کرده اید .به دل نشست .متشکرم .

شهرام سه‌شنبه 8 بهمن 1387 ساعت 04:15 ب.ظ

سلام به نظر من این یه بحث خیلی تخصصیه که مشکل میشه با گفتن چندتا مثال فحش بررسیش کرد مثلا در خصوص فیلم های پرنو چون هدف این فیلمها فروش بیشتر بعید می دونم به مسائلی که مطرح کردی اهمیتی بدن وبه نظر اونها این یک حسن برای فیلمه که بدن فقد زن رو نمایش بدن(دکترجون می دونی که این فیلمها پشتش یه تیم روانشناسیه)اما در مورد فحشای کوچه بازار هم به نظر من باید نظر یه ادبیاتو پرسید نه؟چون بعضی فحشا سابقه تاریخی ودینی و...دارند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد